Det känns som jag knappt har läst alls den här månaden, men det är ändå minst två böcker per vecka, och bra böcker dessutom, allihop. Utöver de här böckerna har jag också läst de nominerade bidragen till Lilla Augustpriset och intervjuat författarna.
Omdömen om böckerna
Den här månaden har jag läst litet färre böcker av lättsam litteratur, och färre barn- och ungdomsböcker. Det har varit en riktigt bra blandning som krävt en hel del tankeverksamhet från mig som läsare, men en bok tillät mig att bara svepas med och inte behöva tänka ett enda dugg. Sex av böckerna är recensionsexemplar, och den här gången passade böckerna mig väldigt bra. Keplers Kaninjägaren recenserar jag i morgon, så betyg för den kommer inte med här, bara att den är läst och att den var läsvärd.
★★★★★
Elisabeth Åsbrink, 1947
Simon Häggström, Skuggans lag: En spanares kamp mot prostitutionen
★★★★
Martin Aagård, Susanna Alakoski, Magnus Bremmer, Judith Kiros, Ola Larsmo, Qaisar Mahmood, Calle Nathanson, Kristina Sandberg, Ebba Witt-Brattström, Bildning: Då – Nu – Sen
Anna Larsdotter, Kvinnor i strid
Christina Lindström, Jack
Jeanette Palmqvist, Det enda som betyder något
Linn Ullmann, De oroliga
★★★
Katarina Wennstam, Flickan och skammen: En bok om samhällets syn på slampor
Rachel Renée Russell, Den otursförföljde Max Crumbly # 1: Skolans hjälte
♥
Två böcker per vecka…! Jag är nere på två böcker per månad just nu 😂😂
GillaGilla
Det verkar ju som om du har haft en riktigt bra läsmånad :) 1947 är jag riktigt nyfiken på.
GillaGilla
Just Keplers bok ville jag fråga dig om. Men jag får väl vänta till imorgon då;-)
GillaGillad av 1 person
Jag måste vänta tills förlagets recensionsdatum, som är i morgon :)
GillaGilla