105 – Huvudet under armen (79/366)

godnatt

Eller snarare huvudet under vingen, så som fåglar gör.

I kväll är jag lika behagligt trött som Miss Grey på fotot, efter en mysig heldag i Uppsala. Vi åt lunch på restaurang Domtrappkällaren, och det rekommenderas verkligen. Så fin miljö med källarvalven från 1300-talet vid trappan till Domkyrkan, och maten var lagad från grunden och så fantastiskt god. Jag valde veckans vegetariska alternativ: potatis- & getostkroketter med smörstekta betor, pinjenötter, skottsallad och vinägerreduktion, mums!

Efteråt såg vi Zootropolis och jag insåg att effekterna i 3D faktiskt fungerar numera. Filmen var dessutom väldigt rolig, så se den om du vill skratta mycket :)

365

Här hittar du fotoutmaningen där du tar ett foto till 365 + 1 olika teman under året, samt alla deltagare. Klicka gärna runt och se andras foton på samma teman!

 

 

148 – Klo (78/366)

klor2

Det här är vår Brahmahöna, Miss Grey. Rejäla klor, eller hur? Brahmahöns har dessutom fjädrar på fötterna, precis som Miss Grey, men det här är ändå ingenting jämfört med hur våra Brahmatuppar ser ut…
.

brahmorna

… titta bara på en av Dupontarna, så fjäderbeklädda hans fötter är..!

Jag tycker att Brahmorna påminner om figurerna i filmen Tales of Beatrix Potter. Så mycket fjädrar på benen och fötterna.
.

365

Här hittar du fotoutmaningen där du tar ett foto till 365 + 1 olika teman under året, samt alla deltagare. Klicka gärna runt och se andras foton på samma teman!