En för alla – alla för en!

Tidigt i morse snörade jag på mig joggingskorna och tog med mig Alice på fyra kilometers powerwalk/jogging. Svettigt och härligt!

Ljuset var inte så fint som på det här fotot från Bergerac i Frankrike, men det kompenserades av en ganska fantastisk naturupplevelse. Halvt gömda i åkrarna som ligger i träda framför vårt hus var det tusentals kanadagäss. Man såg bara en liten bit av halsen och näbben. Tills de lyfte allesammans. Vad häftigt! Och vilket ljud!

Senare i dag skall jag lägga in fler bilder från Château des Vigiers. Titta gärna in då!

 

Gräsklippning – ingen bra träningsmetod ;)

Kul med den här appen, att se hur mycket man rör på sig och jämföra med hur jobbigt det faktiskt känns.

I går var det dags att klippa hela gräsmattan igen. Det kändes som en evighet, särskilt allt trixande för att klippa snyggt runt buskar och rabatter. Tre kilometer på en och en halv timme, tala om snigeltempo! Ändå var jag litet trött i benen efteråt. Antagligen för att stövlarna sjunker ned i mossan, som frodas som aldrig förr den här regniga sommaren… Ni förstår ju vad det säger om min dagsform, haha!

Jag drar två slutsatser utifrån det här resultatet

1. Jag  gör rätt i att träna :D

2. Jag önskar mig en frontmonterad åkgräsklippare! Om det är en fin och solig sommar är det lättare att acceptera all klippning, men när det är mulet, grått och regnigt som i år, då känns det inte värt det.

Har ni något bra tips för att göra gräsklippningen roligare?

RunKeeper

Alice och jag började morgonen med en rask promenad. Jag gick så snabbt jag kunde utan att springa, men ni ser ju på hastigheten att vi inte susade fram precis… ;) Men så var jag ju den näst långsammaste i min klass i skolan på 60 meter också…

 

En rolig och praktisk app som jag är ganska övertygad om kommer att kunna peppa mig att gå, jogga och cykla. Dessutom borde man ju kunna utmana varandra att träna. Minst träningsmängd per månad bjuder övriga på middag! Någon som hakar på..?