Det blev en kväll full av intryck på gymmet i går…

När instruktören på gymmet skulle ge tips om träningsupplägg, var hans första fråga: ”vill du gå ned i vikt, för i så fall…” Men då avbröt jag honom och sade att det ville jag inte, utan drog till med att jag vill ha synliga, bulliga muskler. (Tack för den, för övrigt…)
Jag tycker visserligen att det är snyggt med synliga muskler, men jag erkänner att jag överdrev litet, bara för att jag vet att det finns en allmän inställning att tjejer skulle vara rädda för synliga muskler. Men varför skulle vi vilja ha raka kroppar utan kvinnliga former..?? Inte jag i alla fall. Jag vill ha en sund och stark kropp.
Jag hade tänkt be honom om ett träningsupplägg, men nu vet jag faktiskt inte om jag tycker att han är seriös nog.

Men nu ändrar jag mig direkt, för han sade faktiskt en bra sak också. Han menade att det var lika bra att träna så mycket man kunde när man väl hade möjlighet. Av naturliga skäl, som förkylningar och allmän tidsbrist, blir det ändå uppehåll i träningen ibland. Bättre då att redan ha en del träning på pluskontot så att säga. Så resonerade jag när jag tränade mina hästar. Vissa ger sina hästar så kallad vintervila under ett par månader på vintern. Det har jag aldrig gjort. Jag anser att hästarna får sin vila ändå när man inte hinner eller inte kan rida av någon annan anledning. Varför har jag inte tillämpat den principen på min egen träning, kan man fråga sig..?
Det skall jag i alla fall göra från och med nu. Rätt som det är blir man förkyld, sannolikt i samband med skolstarten om en vecka.., och då blir det ingen träning. Bäst att köra på så länge det går!