I form på tre månader :)

Bilden kommer härifrån

.

Det är kaxigt att sätta upp ett sådant mål, men jag behöver något att kämpa mot. Och det får inte ligga för långt bort i tiden, då tappar jag fokus. Tre månader blir bra.

Lagom till december vill jag ha blivit både starkare och fått bättre kondition. Styrkan går ju att jämföra med tidigare vikter på gymmet. Nu klarar jag till exempel 3 x 10 reps., 15 kg, med tricepsrepet. Lagom till jul vill jag klara 3 x 10 reps., 17,5 kg. Det har jag gjort tidigare, så jag vet att det är möjligt. Jag vill klara både benböj och utfall i Smithmaskinen utan att må illa. Konditionsmässigt vill jag klara ett steppass på gymmet utan att vara helt slut efteråt.

Kan bli svårt, med tanke på att hösten ofta innebär förkylningstider. Tror ni att det går..?

 

 

Cross-training

Benen har fått litet träning de senaste dagarna när jag ridit, så i dag blir det träning av överkropp. Om träning skall bli av måste man nog hitta träningsformer som man gillar. Jag gillar ju att styrketräna, och att jag gillar att rida har väl ingen missat ;) Det är perfekt att träna olika sporter samtidigt och dra nytta av fördelarna med respektive aktivitet!

.

När man rider får insidan och utsidan av låren arbeta, och muskeln framför smalbenet. Det märks att jag inte ridit på länge – jag går som Zeb Macahan… ;)

 

 

 

Ser jag tjock ut i den här..?

Det blev en kväll full av intryck på gymmet i går…

När instruktören på gymmet skulle ge tips om träningsupplägg, var hans första fråga: ”vill du gå ned i vikt, för i så fall…” Men då avbröt jag honom och sade att det ville jag inte, utan drog till med att jag vill ha synliga, bulliga muskler. (Tack för den, för övrigt…)

Jag tycker visserligen att det är snyggt med synliga muskler, men jag erkänner att jag överdrev litet, bara för att jag vet att det finns en allmän inställning att tjejer skulle vara rädda för synliga muskler. Men varför skulle vi vilja ha raka kroppar utan kvinnliga former..?? Inte jag i alla fall. Jag vill ha en sund och stark kropp.

Jag hade tänkt be honom om ett träningsupplägg, men nu vet jag faktiskt inte om jag tycker att han är seriös nog.

Men nu ändrar jag mig direkt, för han sade faktiskt en bra sak också. Han menade att det var lika bra att träna så mycket man kunde när man väl hade möjlighet. Av naturliga skäl, som förkylningar och allmän tidsbrist, blir det ändå uppehåll i träningen ibland. Bättre då att redan ha en del träning på pluskontot så att säga. Så resonerade jag när jag tränade mina hästar. Vissa ger sina hästar så kallad vintervila under ett par månader på vintern. Det har jag aldrig gjort. Jag anser att hästarna får sin vila ändå när man inte hinner eller inte kan rida av någon annan anledning. Varför har jag inte tillämpat den principen på min egen träning, kan man fråga sig..?

Det skall jag i alla fall göra från och med nu. Rätt som det är blir man förkyld, sannolikt i samband med skolstarten om en vecka.., och då blir det ingen träning. Bäst att köra på så länge det går!