Tanken var att åka till gymmet i går, men det dök upp saker som gjorde att tiden gick innan jag kom iväg. Sådant är inte bra… Kommer jag inte iväg direkt, är det alldeles för lätt att hamna framför en film i soffan istället… Särskilt innan jag kommit in i en träningsrutin.
Två gånger lyckades jag helt förtränga att jag skulle träna. Jag började planera nästa LO, när Patrik påpekade att ”skulle inte du träna?” Hm, tack för den… Så tog jag fram en film som vi kunde se, och kom på mig själv…
Tränade biceps och triceps med hantlar 2 övningar var, 3 x 10 rep. Blev förstås helt matt i armarna… Gjorde raka och sneda crunches, mest för att jag hade brist på fantasi. Sedan fick det räcka. Jag tog till och med på mig skorna för att gå in igen. Fem övningar… Nej, då är det ju som att inte ha tränat alls… Så med massor av viljestyrka pressade jag mig faktiskt till att göra en övning till för biceps respektive triceps.
Vårt gästhus/tvättstuga/hemmagym.
Om det skall bli någon ordning med träningen måste jag sätta ihop ett program som jag kan gå efter när jag tränar hemma. Annars kommer det alltid att bli denna kamp mot mig själv.
Hur gör ni för att motivera er att träna? Särskilt när det verkligen tar emot, hur tänker ni då för att komma över den tröskeln? Jag vill jättegärna höra era knep!
Trevlig midsommar på er alla!!





