Vi scrappar inte bara…

Tro det eller ej, men vi scrappade bara fram till 22 i går. Och vill ni veta ni varför..?

… jo, för att orka upp till ett gympass..! Det kändes att det var länge sedan sist, och det kändes helt klart nödvändigt. Nu fick jag verkligen svart på vitt att jag inte bara är otränad, utan sned i kroppen också. Det måste jag ta itu med – just do it!

 

Cykelpass i motvind…

Tack och lov för att Ullis kom hit i går..! Annars hade det nog inte blivit någon cykling…

Här hos oss blåste det verkligen friska vårvindar i går! Ibland kändes det som vi inte kom framåt alls, bara trampade på stället. 12,6 km cyklade vi i alla fall, så jag är nöjd!

Vikten säger inte så mycket om vilken form man är i tycker jag. Som måttstock på träningsresultaten skall jag mäta armar, ben o.s.v.  istället. Då är det lättare att se om träningen ger något resultat.

 

Rivstart!

Jag har inte tränat på evigheter, och det märks..! Jag tror att man måste hitta en tidpunkt när det känns rätt att förändra en vana. Det gäller även träning.

Att komma igång med träning under höst och vinter är meningslöst för mig. Det brukar aldrig hinna bli någon kontinuitet med träningen då, under den värsta förkylningstiden. För mig är det NU som är den bästa tiden att lägga i en högre växel!

I kväll blir det en cykeltur på ungefär 1,5 mil. Vi får se hur det går, så som det blåser i dag..! Kombinationen motvind och dålig kondition…

Den här bilden på Ingemar Stenmark skall skall få bli min morot för att träna.  Han är 55 år och har den här kroppen… Det är nästan overkligt. Han ser ju ut som barbiedockan Ken!