Remember This…

Hos Scrap-Perra är månadsutmaningen att använda minst två olika tekniker, som att klippa/skära ut mönster, använda stansar och lager på lager. De tre teknikerna har jag använt på min layout…

De snygga papperen kommer från Echo Parks kollektion For the Record.

Mitt bidrag till SWE Scrapbook

SWE Scrapbook utmanar med en läsartävling som jag inte kunde motstå..!

Jag visade skissen i går, och här kommer nu mitt bidrag… Varning för nostalgi..!

Man skall bland annat använda fyra olika fonter. Mina fonter är:

* wellpappfyran
* ordet År med stickers
* orden Med Magdas av thickers
* ordet Lycklig på tygetiketten
* mina egna anteckningar

Under fyra år fanns Magdas i mina tankar varje sekund av dygnet. Att bestämma mig för att avsluta var ett stort och svårt beslut. Men nu skall jag vidare mot nya utmaningar och äventyr! Nyckeln på layouten får symbolisera de dörrar jag kommer att öppna och de nya rum jag skall upptäcka! /Annette 17 mars 2011

Jag hittade en chipboardtag med embossat mönster som jag lät framträda genom att färga in det. Gärna fler sådana, tack! Wellpappfyran kommer från en förpackning från Rusty Pickle, som tyvärr inte finns i branschen längre. Den blå och den vinröda blomman är Magdasblommor som vi specialbeställde under min tid med Magdas… Tack Karin B för din hjälp med den kontakten!

Ännu mera nostalgi… Annika W tipsade mig om tygetiketter med ord. Den här etiketten med ordet Lycklig var en av dem vi tog hem..! Självklart måste den vara med på en layout om min tid med Magdas!

Nästa layout är redan på gång. Den blir inte så nostalgisk, snarare romantisk, men inte nödvändigtvis i stilen… Jag visar i morgon!