Ännu ett foto som egentligen skulle anses misslyckat. Solen lyste in genom fönstret och gjorde konturerna oskarpa. Men här är det ju det oskarpa som gör fotot så stämningsfullt..!

Utmaningen blev verkligen betydligt svårare än jag trodde från början! Eftersom fotot är så stämningsfullt ville jag inte förstöra det med för mycket färg. Samtidigt ville jag inte att fotot, papperen och dekorationerna skulle smälta ihop för mycket heller… Hmm…

Det fick bli kontraster genom omväxlande ljusa och mörka toner i papper och dekorationer. Jag har skurit ut en del av dekorationen på ett mönstrat papper från Bo Bunny, och sedan fortsatt att dekorera med favoriterna; Primablommor och -blad, halvpärlor, metall och senaste favoriten – wood flourishes från Kaisercraft! Lyktstolpen passade så bra tycker jag, eftersom det lyser in från höger på fotot.