Födelsedagskort i retrostil

Till Jackies födelsedag har jag gjort ett dubbelt kort med djurtema. Så här ser framsidan ut. Inte så tjejigt och rosa, men hon älskar djur så jag hoppas hon gillar det ändå.

Papper och stickers är från October Afternoon och Echo Park. Bården har jag stansat med en Martha Stewart stans. Jag såg att Emma på Scraplagret skulle få hem flera nya stansar, så då gäller det att hänga på låset!

Bidrag till Magdas månadstävling (2)

Kärlek till ett barn… vad kan vara större än det..?

Mitt andra bidrag till Magdas månadstävling – man får bidra med fler än ett bidrag den här gången.

Men huh, vad svår utmaning det är!! Jag blev inte nöjd med mitt förra bidrag, och jag är inte nöjd med det här heller. Och så envis som jag är, sitter jag väl sent i kväll och pysslar med ett tredje bidrag..! ;)

SWE Scrapbooks teknikutmaning – igen!

Ännu ett foto som egentligen skulle anses misslyckat. Solen lyste in genom fönstret och gjorde konturerna oskarpa. Men här är det ju det oskarpa som gör fotot så stämningsfullt..!

Utmaningen blev verkligen betydligt svårare än jag trodde från början! Eftersom fotot är så stämningsfullt ville jag inte förstöra det med för mycket färg. Samtidigt ville jag inte att fotot, papperen och dekorationerna skulle smälta ihop för mycket heller… Hmm…

Det fick bli kontraster genom omväxlande ljusa och mörka toner i papper och dekorationer. Jag har skurit ut en del av dekorationen på ett mönstrat papper från Bo Bunny, och sedan fortsatt att dekorera med favoriterna; Primablommor och -blad, halvpärlor, metall och senaste favoriten – wood flourishes från Kaisercraft! Lyktstolpen passade så bra tycker jag, eftersom det lyser in från höger på fotot.