Tävlingsbidrag till SWE Scrapbook – Fåglar

Äntligen!! Nu har jag scrappat mitt första alster på flera månader! Med hemligt sällskap (hihi..!) vid scrapbordet har jag faktiskt lyckats åstadkomma en layout i dag!

Det är en layout med Charles, min kloka och otroligt roliga och spexiga papegoja. Oj, oj vilka upptåg han hittade på! Tyvärr utvecklade jag allergi mot papegojor…

Från min scrappande gäst fick jag ett helt ark med underbara stämplar! En av dem har jag använt här och stämplat ett hörn. Istället för blad runt blommorna lindade jag tyllspets från Websters. Jag älskar verkligen den silverblå färgen! Litet wellpapp och så packmaterial som följde med runt några Disneymuggar från USA..!

Scrappar igen :)

Jag är så scrapsugen att jag inte vet riktigt var jag skall börja! Dels alla foton innan USA-resan, dels från resan.

Några inspirerande utmaningar har jag hittat också! Marie har scrappat en jättefin LO som inspirerade mig, dels genom upplägget dels genom temat. Titta här så får ni se! Jag måste också sammanfatta året som gick i en LO.

Och har ni sett den här makalösa skissen då! Här snackar vi kreativt tänkande..! Jag har i alla fall inte sett en liknande skiss någon gång. Text åt alla håll och kanter..! Svårt, men sååå lockande och utmanande. Den bara måste jag ta mig an!

Och så den här snygga skissen som också sätter igång skaparlusten ordentligt! Här kan man få med allt tror jag – både roliga material och roliga tekniker. Vi får se hur det går..!

Jag har inte hunnit titta runt så mycket än, så jag blir väldigt glad för tips om andra roliga utmaningar att vara med på!

 

Min trygghetszon

I helgen läste jag en artikel i den här tidningen, om att ta sig ur trygghetsfällan.

Jag tänkte först att jag nog har hamnat i den där trygghetsfällan, där livet helst skall vara inlindat i bomull. Ett perfekt ämne att scrappa om, eller hur? :D Den här gången började jag med texten, och valde fotot och materialet sedan.

Att skriva gör helt klart tankarna mer strukturerade och klara. Så även nu.

Två layouter på temat är snart redo att visa här i bloggen, titta gärna in litet senare om du vill se och läsa vad jag kommit fram till..!