Bidrag till Scrapgalens utmaning

Jag har bara börjat scrappa, och ändå tyckte jag att det började kännas som jag upprepar mig…

Karin föreslog att jag skulle scrappa mot en enfärgad bakgrund, scrappa som vanligt men på en mindre yta. Jag tror jag envisade i en halvtimme med att få till det med knycklade papper bakom fotot, sedan rensade jag mer och mer, och så blev det bara det här kvar!

Min första layout där jag använt glimmer mist och en glimmer screen stencil för att rama in fotot.

Pillrade dit en liten chipboardsvamp bakom blommorna. Den kommer från en äldre kollektion från Sassafras, då när naturtemat slog igenom ordentligt, med svampar och rådjur på det mesta, ni vet. Blommorna ingår i Primas nya kollektion.

Oj oj, gissa om jag frossade i alla godsakerna som kommit den här säsongen, när jag gjorde den här..!

Spetsar i turkost och den nya färgen nude, tygklädda chipboardbokstäver (gillar!), en liten bit wellpapp, blommorna, pärlkvisten – allt kommer från Prima. Knappar från Basic Grey, floss i den översta, utklippt blomma med en knapp som blommitt, mistad artesian element och så låset från Tattered Angels… Rena julafton att få hem dem i går – tack Emma för superservice!

Layouten är scrappad till Scrapgalens februariutmaning. Man skulle inspireras av den här jättefina skissen. Jag vred på den ett kvarts varv för att den skulle passa fotot bättre. Dekorationsklustret i nedre hörnet har jag flyttat upp till fotot, men sedan har jag följt skissen nästan helt och hållet.

Glimmer mist och Candy Gems :)

Jag beställde i går och i dag kom paketet från Emma på Scraplagret!

Inte helt nöjd än, men snart är jag klar med en litet annorlunda layout för att vara jag… fotar i morgon och visar! Jag har använt bland annat det här..

Glimmer mist – för första gången!

Och så den här spetsen som är precis så fin i färgen som den ser ut!

Nya blommor från Prima :D

Och Candy Gems!

Mitt bidrag

Jag har scrappat ett bidrag till LScrapbooking. Skissen visade jag i går här i bloggen.

Fotot är på min brorsdotter Pernilla, som är så hängiven sina två små Cavalierer. I ur och skur, värme och kyla tränar och tävlar de agility. Hon är så duktig!

Jag har stansat ut remsor med min nya Martha Stewart-stans, knycklat, inkat och vikt in remsorna under det översta papperet. Massor med blommor, bland annat den nya supersnygga i metall med metallbrad i mitten från Graphic 45. Ett par QK-fjärilar, halvpärlor, kuvert från Graphic 45, artisan element-bårder runt fotot och så Tim Holtz metall högst upp :D