Jag såg den här fina skissen hos LScrapbooking och har börjat scrappa efter den. I kväll bör layouten vara klar, så jag kan nog visa den i morgon om ni vill se?
Om ni också vill vara med på deras februariutmaning så kan ni läsa vad som gäller här.
Jag såg den här fina skissen hos LScrapbooking och har börjat scrappa efter den. I kväll bör layouten vara klar, så jag kan nog visa den i morgon om ni vill se?
Om ni också vill vara med på deras februariutmaning så kan ni läsa vad som gäller här.
Jag fick ögonen på den här fyra år gamla boken i min bokhylla. Ganska inspirerande bilder på hur man kan inreda sitt scraprum.
Men så hittade jag de här bilderna också. De visar två olika sätt att scrappa. Här utgår man, näst efter inspiration, från fotona. Sedan väljer man material, skriver texten och designar uifrån dem.
Här utgår man, också näst efter inspiration, från det man vill berätta, och sedan väljer man foton och material.
Jag har massor, massor med foton som väntar på att bli scrappade, och till varje foto finns en historia. Minst. Så för mig börjar det ofta med fotona, och så väljer jag material utifrån dem. Men nästan lika ofta vill jag scrappa med ett visst papper, eller får syn på en snygg dekoration, och då får materialet styra vilka foton jag skall scrappa, det är nästan det roligaste :D
Vilken scrapstil har ni?
Jag blev förvånad över att både Isabella och Jackie kunde svara så snabbt på mina frågor. Om jag själv skulle få frågan vilken som är min favoritfilm, skulle jag behöva lång betänketid! Och att bara svara en sak, det är ju nästan omöjligt..! Det säger väl en hel del om vårt samhälle, där barn ofta är överlassade med leksaker, att Isabella först inte kunde komma på vad hon önskade sig i present. Till slut svarade hon att hon ville ha en egen ansiktskräm….
Här gjorde jag det enkelt för mig och liftade min förra layout med Jackie, bara placerade remsorna vertikalt istället för horisontellt, på grund av mönstret på clownpapperet.