Diamantros Trampolina…

Vilka svar man kan få av barn :D Jag tyckte att det kunde vara roligt att ställa samma frågor nu och om några år, för att komma ihåg hur barnen tänkte i en viss ålder. Oj, oj, vilka svar jag fick… 

Jag visste att Jackie vill ha en katt, hon har älskat katter sedan hon var bebis. Men jag visste inte att hon tyckte att den skulle heta Diamantros och i efternamn Trampolina ;) Och att hon tänker mycket på katter blev ju klart. En sak hon tycker att hon är bra på, är att ta hand om vita katter… (och vi som inte har någon katt…) ;)

Tanken var att jag skulle scrappa grafiskt, och fokusera mest på texten. Det grafiska kan man kanske se en skymt av, men inte mer antar jag..? Det var alldeles för jobbigt och tålamodsprövande att mäta och räkna! Det passar mig bättre att bara lassa på med papper och dekorationer, att mäta rutor så att de blir lika höga och breda och se till att allt sitter rakt, det är inte min grej…

Det blev cirkuspapperen igen, från G45. Det kommer att bli svårt att scrappa med några andra papper när de här är slut (vilket är snart!), de här är klara favoriter någonsin!

Jackie cirkusprinsessan :)

Scraplagrets februariutmaning är att få med så mycket som möjligt av någons personlighet. Inga papper kunde passa bättre än cirkuspapperen från Graphic 45..!  Det skulle inte förvåna mig om Jackie kommer på att hon vill bli lindansös, utan skyddsnät för att öka spänningen.., eller något annat lika våghalsigt..! Clown skulle också passa henne, som hon showar och spexar hela dagarna :D

I dag kom skalpellen till nytta, när jag skar ut draperiet, banderollen och clownen ur ett av Le Cirque-papperen från G45.

Den gula remsan och etiketten med lindansösen kommer från ett ark med tags från Le Cirque-kollektionen. Den svart-vita remsan kommer från Curtain Fall, som är G45s andra nya kollektion för säsongen.

Den här gick blixtsnabbt att scrappa, allting kändes rätt direkt, så jag behövde inte fundera eller flytta runt dekorationerna så mycket. Max en timme, och då har jag räknat in tiden det tog med skalpellen.

Nu funderar jag på att scrappa något extremt grafiskt som omväxling, inspirerad av Cathy Zielske…

Ni 2

En fördel med att behöva hålla sig lugn är att jag får tid att scrappa! Här har jag scrappat en layout till Magdas februariutmaning! Jag inspirerades av det röda och cirklarna, och att det var ett bokomslag. Jag tycker att blommorna är som cirklar, med sin runda form. Och jag skrev ett brev till Isabella. Inte så mycket text som i en bok, men mer än bara en rubrik i alla fall ;) Hoppas det gills :D

De här fotona påminde mig om hur mycket Isabella tyckte om vår förra hund, Simba. Kemi mellan människor och djur är lika viktigt som kemi mellan människor. Vår nuvarande hund betyder inte alls lika mycket för Isabella som Simba gjorde, och hon säger ganska ofta att hon saknar Simba.

Jag har skrivit ett brev till Isabella med ett löfte som jag lovar att infria om några år, om hon vill det då… Mina quickutz kom till användning i dag, här är det ett hjärta som jag stuckit ned i bandet runt mitt brev till Isabella.

… och här använde jag min quickutzfjäril och mitt quickutzblad. Under blommorna och bladen sitter en artesian element som jag delat på. Hoppas någon butik tar hem fler av dem, då lovar jag att beställa många!

Papperen är från de två senaste kollektionerna från Pion Design. Och förresten, ser ni den lilla myran som också är från quickutz? Den som alla använde när den kom :D

Fortsatt skön söndag till er alla som tittar in här! Själv skall jag scrappa vidare..!