Inspireras av Christian Lacroix!

Just nu scrappar jag en betydligt mildare och fegare layout..! Men när den är klar skall jag prova att scrappa något som är inspirerat av den här skissen. Det är Christian Lacroix som ritat skissen inför samarbetet med Desigual.

Här kommer en utmaning till alla er bloggläsare – skapa något ni också, som är inspirerat av den här skissen! Berätta i en länk till det här inlägget var vi kan se det du skapat :D

Så stolt och lycklig…

… när Pippi såg din ring och du fick berätta om den för henne!

Du fick din ring i bilen ned till Astrid Lindgrens värld, och du ville så gärna visa den för Pippi. Vi trodde knappast att det skulle vara möjligt att komma fram till Pippi, med alla barn som var där, och inte att hon skulle hinna titta på din ring. Men det gjorde hon! Du fick en egen liten pratstund med henne, och du var så lycklig!

Jag scrappade med samma upplägg som den förra och med ungefär samma material. Inte riktigt nöjd nu heller, så jag scrappar vidare..! Tur jag beställde hela kollektionerna… ;)

 

 

Rena rama cirkusen :)

Förra året fick Isabella och Jackie frågan om de ville gå med som påskkäringar till mormor och morfar och till några vänner som bor nära oss. Det var deras första gång som påskkäringar, och de tyckte att det skulle bli så spännande! De scrappade egna påskkort som de gav bort. Det blev uppskattat!

Cirkuspapperen från Graphic45 tycker jag passar jättebra till påsktemat! Problemet är att det blir väldigt mycket färg, när man inte vill photoshoppa bort färgerna på fotona, det är ju på färgerna man ser att det är påsk! Jag lassade på massor på den här layouten, litet väl mycket kanske…

Och en salig blandning av märken; limegrönt papper från 3 bugs in a rug, papper från de två senaste kollektionerna från Graphic45, kuvert från Graphic 45, artesian element från Pink Paislee, chipboardswirl från Basic Grey, blommor och bling från Prima, bokstäver från american crafts och Sassafras…

Jag ville absolut scrappa de här korten, och tänkte mer på det än på själva layouten. Men jag har en till layout på gång med G45-papperen, så låt er inte skrämmas att beställa dem på grund av min totalt röriga layout! ;) De finns hos Emma på Scraplaget.