Stålkvinnan – bara en myt?

 

Papperen från 3 Bugs (finns hos Magdas) kändes helt rätt till serietidningstemat. Och de är så jättefina, så jag är redan på gång med en ny layout!

Jag har kladdat litet med mina dabbers! En svart i botten och en grå litet svagt ovanpå. Meningen är att det skall föreställa krutrök från en explosion, och halvpärlorna är krutstänk. Själva explosionen är en stjärna jag ritade och klippte ut i tre lager. Uttrycken kommer från serietidningsspråket, i vanliga fall är ordförrådet litet bättre…

Äntligen fick jag användning för min filmremsa! Och så har jag inspirerats av Nenne, och rivit upp papperet så att S-emblemet skymtar fram, ungefär som när stålkvinnan river av sig sina vanliga kläder och man skymtar hennes dräkt.

Presentinslagning

När Ida fyllde sex år fick hon det här paketet av oss. Lila och rosa är hennes favoritfärger, och så älskar hon allt som glittrar. De två blommorna har jag stansat ut med en Tim Holtz stans och placerat dem ovanpå varandra med en 3D-kudde mellan. Kronbladen veckade jag runt en smal penna för att få den här formen. Swirlsen är stansade med en annan Tim Holtz stans.

Jag slog in paketet med vanligt presentpapper. Den rosa remsan klippte jag ur ett annat presentpapper och stansade kanterna med min hjärtstans från Martha Stewart. En vit spets ovanpå.

Infärgade kanter, pärlor, stickers och ett svart band. På etiketten lade jag sedan en swirl som jag stansat ut, och så litet försiktigt med lila mist ovanpå. Klart!

Vill ni veta vad som fanns i paketet..?

Dockan Monster High Toralei Stripe, med sitt husdjur Sweet Fang, som jag beställde tillsammans med en del annat inför jul från www.amazon.com

Min lilla tiger…

Jag nappade på utmaningen hos Magdas, att scrappa monochromatiskt så som Karin har gjort i Magdasforumet. Det vill säga med samma färg i olika nyanser.

Inte många blå blommor, ingen blå spets, inte mycket helt enkelt, i alla fall inte i blå färg, bland mina scrapsaker. Jag fick helt enkelt lov att skapa egna dekorationer.

Jag stansade ut Tim Holtz-swirls, små fjärilar och långa spetsmönstrade pappersremsor. Pappersremsorna vek jag in under kanten på det översta papperet där jag skurit ut en cirkel. Inkade och veckade.

Nu blir det tidig middag här hos oss, och senare i kväll är det premiär för Isabella när barnkören skall uppträda tillsammans med vuxenkören!

Ha en trevlig kväll allesammans!