Härlig helg :)

I går tog jag och Karin med oss våra egna barn plus två kusiner till Uppsala för att se den nya filmen Trassel som äntligen haft premiär. Filmen var riktigt bra! Rolig!

Sedan blev det scrap resten av kvällen och, ja natten… Tre timmar efter midnatt fick vi lov av ge oss för att hinna sova åtminstone några timmar innan barnen skulle vakna..! Men vad kreativt det blev, och var roligt det var!

Time after time

Den här layouten är till mina två tjejer… Jag hörde en låt med Cyndi Lauper och tänkte att jag ville scrappa en layout utifrån innebörden i texten. Så här blev det…

 

Jag fick en jättefin spets av Karin som jag ville ha med på layouten, och så ville jag scrappa i harmoniska färger. Det blev grönt och brunt som bas med aprikos som accentfärg.

 

Rivet, inkat, lager på lager, blommor och bling…  Karin visade hur fint det kan bli att liksom strössla med utstansade små fjärilar, jag provade och gillar det!

Don’t worry about a thing…

Nu är den klar, min lift av Nenne! Jag scrappade rakt upp och ned, utan att planera så mycket och utan att tänka så mycket. Pang på och dit med grejerna bara! Jag hade lovat att använda färg eller mist. Mist har jag inga än, men det dröjer nog inte så länge… Så jag får nog bakläxa, mina penseldrag med akrylfärg gills nog inte… ;)

Det här är Nennes läckra layout som jag inspirerades av!