Julafton i fina klänningar från New York

I november förra året gjorde vi flera shoppingfynd i New York. Bland annat barnens klänningar i siden, spets och tyll – riktiga prinsessklänningar! Till klänningarna hör små pälsboleros fodrade med Hello Kitty-tyg och knapparna i både klänningarna och jackorna är av rosa strass… 150 kronor för varje set, inklusive ett svart sammetsdiadem med rosa Hello Kitty-rosett. Gissa om tjejerna kände sig fina!

Jag har scrappat till Tisdagsskissen i Magdas forum. Marie/Sockergrynet har ritat den jättefina skissen. Den kommer jag att utgå från många fler gånger!

När jag beställde scrapsaker från Emma på Scraplagret skickade hon med de här små rosa blommorna och nyckeln – jag bara måste få med dem på layouten, så fina!

Scrapflow :)

Jag har antagit flera olika utmaningar de senaste dagarna. En är att scrappa till Tisdagsskissen hos Magdas. Marie/sockergrynet har gjort en så fin skiss den här veckan. Det här är en liten sneak peak av min layout. Fotar hela i morgon när det är bättre ljus.

Mest nöjd är jag med att jag trotsade första planen att scrappa i typiskt juliga färger. Jag tycker det blev helt ok. Får se om ni håller med i morgon…

Jag har liftat Cattis :)

När Karin och jag skulle träffas och scrappa förra lördagen, bad vi om en utmaning. Och det fick vi – att lifta någon av Cattis layouter! Och gärna det, jag älskar Cattis färgglada alster!

Jag valde att inspireras av den här layouten av Cattis. Supersnygg, och litet typisk Cattis-layout tycker jag!

Innan jag började bestämde jag mig för några saker
1. Jag skulle scrappa layouten vriden 90 grader till vänster, så att blommorna kom i nedre vänstra hörnet på min egen layout
2. Färgerna skulle vara några helt andra än dem på fotot
3. Grönt och orange är snyggt med svarta accenter, så de färgerna ville jag också scrappa med

Så här blev min lift! Flera lager av olika mönstrade papper och en overlay i botten. Jag ville ha en lika positiv rubrik som Cattis, så jag valde Underbara Goa Ungar som inramning av fotot.

Att lifta andra är ju jättekul, och jag lär mig massor! När jag liftade Cattis lärde jag mig framför allt två saker. Dels att jag skall gruppera dekorationerna tätare och närmare fotot, dels att inte vara rädd för att använda färger som inte finns i fotot. Jag tycker att fotot faktiskt syns ännu bättre så här!

Jag är så sugen på att lifta någon annan… hmm…, och jag som fick hem nya papper att leka med i dag.. ;)