Karin sökte till Magdas DT när jag ägde företaget. Det var redan flera som scrappade romantiskt i teamet då, men det Karin mailade var ju rena konstverken. Klart hon måste få en DT-plats! Något jag särskilt fastnade för var små egenritade figurer på hennes layouter… Minns ni Dillisarna?
Så man skulle kunna säga att det är Dillisarnas förtjänst att Karin och jag lärde känna varandra :D
Karin och jag antog utmaningen att scrappa det här fotot av oss. Det här är min version. Karins hittar ni snart i hennes blogg.
Jag slet verkligen för att få till det med färger och material..!
1. Jag ville absolut använda det lila papperet. Det är ett gammalt papper från Daisy D, som tyvärr inte är i branschen längre.
2. Inspirerad av en annan tjej i Magdas DT ville jag göra en Linda – det skulle alltså inte matcha! Skarpa kontraster skulle det vara!
3. Ursäkta mig Karin om jag har helt fel nu… men jag tycker inte att varken du eller jag är den där sockersöta, behagliga, amerikanska-hemmafru-typen… sorry..;) Så litet råare material behövdes för att kompensera för blommorna, bladen och fjärilen. Det fick bli ett svartvitt graffiti-inspirerat papper, litet metall och dymotext
Nu är jag rejält i scraptagen, och skall anta Cattis utmaning, att lifta en layout av henne :D



