Tänk vad dillisar kan leda till…

Karin sökte till Magdas DT när jag ägde företaget. Det var redan flera som scrappade romantiskt i teamet då, men det Karin mailade var ju rena konstverken. Klart hon måste få en DT-plats! Något jag särskilt fastnade för var små egenritade figurer på hennes layouter… Minns ni Dillisarna?

Så man skulle kunna säga att det är Dillisarnas förtjänst att Karin och jag lärde känna varandra :D

Karin och jag antog utmaningen att scrappa det här fotot av oss. Det här är min version. Karins hittar ni snart i hennes blogg.

Jag slet verkligen för att få till det med färger och material..!

1. Jag ville absolut använda det lila papperet. Det är ett gammalt papper från Daisy D, som tyvärr inte är i branschen längre.

2. Inspirerad av en annan tjej i Magdas DT ville jag göra en Linda – det skulle alltså inte matcha! Skarpa kontraster skulle det vara!

3. Ursäkta mig Karin om jag har helt fel nu… men jag tycker inte att varken du eller jag är den där sockersöta, behagliga, amerikanska-hemmafru-typen… sorry..;) Så litet råare material behövdes för att kompensera för blommorna, bladen och fjärilen. Det fick bli ett svartvitt graffiti-inspirerat papper, litet metall och dymotext

Nu är jag rejält i scraptagen, och skall anta Cattis utmaning, att lifta en layout av henne :D

Smygtitt…

Ni som varit här vet att jag hade en otrolig struktur och ordning på alla saker i shoppen. Mina privata scrapgrejer däremot har jag inte haft någon som helst ordning på måste jag erkänna… Allt i lådor och backar, huller om buller. Jag tänkte inte så mycket på det tidigare, eftersom jag så sällan hann scrappa. Men nu…

I dag har jag ägnat nästan hela dagen åt att sortera och kasta! Här är en smygtitt på hur det ser ut nu i mitt scraprum!

Men nu väntar scrapping! Karin och jag skall scrappa fotot på oss som jag visade i ett tidigare inlägg.

Stay tuned, bildbevis kommer :D

Helgens fem projekt

1. Kasta, sortera och klura ut smarta förvaringar för mina scrapsaker i arbets- och pyssselrummet. Vill ni se bilder före-och-efter?

 2. Scrapdejt! Tack för utmaningarna, idéerna snurrar redan :D

3. Boka resort på Gulfkusten; skall vi välja Naples, Sanibel Island eller Fort Myers Beach..?

4. Träna ben. Motivationen är obefintlig, men det är bara att göra det som måste göras ;)

5. Men först skall jag laga en god fredagsmiddag från Carina Ås receptsamling: parmalindad fläskfilé med balsamsås och provensalska grönsaker… Flera av mina storfavoriter ingår: soltorkade tomater, färsk basilika, parmesanost, balsamvinäger… Det verkar riktigt smarrigt!

Trevlig fredagkväll till er alla!