Tillit

Än så länge behöver Leistra bara få vara nära sin mamma och lära sig om livet av henne. Min roll blir större om ett halvår eller så. Tills dess umgås vi varje dag och hon lär sig att lita på mig.

I natt när det bara regnade fick hästarna komma in i stallet för första gången. Föl behöver sova mycket, och när det är så blött utomhus tyckte jag att det kunde vara skönt att få komma in och ligga på en torr skön bädd. Dessutom blir det automatiskt litet träning för Leistra. Hon var försiktig och tvekade när hon skulle gå ut ur hagen och när hon skulle gå in i stallet. Men hon fick ta den tid hon behövde för att titta på allt nytt, och sedan följde hon så duktigt med Glaeda.

 

Härliga fredag!

De är så fina tillsammans ♥

Leistra har börjat utforska allt. Hon smakar på allt, kollar var gränserna går i hagen och hur långt hon vågar springa bort från Glaeda. Hon testar hur snabbt hon kan galoppera och hur högt hon kan stegra sig. Det är så roligt och fascinerande att betrakta henne när hon upptäcker sin nya värld!

Nu skall jag planera helgens meny. Jag har lust att laga några nya rätter, och som tur är får vi gäster som jag kan testa dem på..!

Hoppas ni får en skön fredagkväll!