I dag fick jag möjlighet att rida islandshäst igen!
.
.
Det är otroligt lärorikt att rida andras hästar. Alla är unika och man måste anpassa sin ridning efter vilken häst man rider. Det är en riktig utmaning, och sådana gillar jag!
Powerwalks innan frukost är nog effektivt, men så mycket skönare det är att gå när det är solljus – jättehärligt! Och så får man väl en och annan D-vitamin också. Det kan vara bra att ladda med sådana inför vintern.
.
Jag går i ganska rask takt och har ungefär dubbelt så hög puls som min normala puls. När jag kommer tillbaka är jag så svettig att jag måste byta om från topp till tå.
Nu måste jag tillbaka till arbetet, och senare i kväll blir det ett pass på gymmet.
Härliga tisdag!
.
Misstänker förkylning på gång, så det blir nog vila framöver från träning… Känns trist, men det var ju faktiskt planen – att träna för fullt så länge det gick innan något virus dök upp. Det får man krasst räkna med på höstarna och särskilt när man har barn.
Så fort jag känner mig helt ok igen skall jag fortsätta styrketräna, men inte lika intensivt som tidigare. Nu är det dags att lägga in mer konditionsträning. Powerwalks och konditionspass på gymmet. Kul med omväxling! Så Carina och Ullis, det där spinningpasset jag lovat att hänga med på – snart så!