En bild säger mer än tusen ord…

Jag brukar inte lägga ut nakenbilder i min blogg, men den här bilden från PT Olga Rönnbergs sida är ju så talande!

1.Ingen träning och ingen bra kost
2. Bra kost men ingen träning
3. Bra kost och bra träning

PT Olga Rönnberg retar verkligen upp en hel del människor med sina kommentarer och inlägg. Vi är väl inte vana vid att någon talar klarspråk. Vissa kommenterade hennes inlägg med rumpbilderna med att det är en ålderssak hur man ser ut. Snick snack! Det finns äldre kvinnor med en vältränad rumpa som på bild tre, och så finns det unga tjejer som håller diet för att vara smala men skippar träning, och får den platta rumpan som på bild två. Jag skall absolut spara den här bilden och titta på den de gånger jag tappar motivationen att träna! Jag väljer att tro på Gunde – ingenting är oooomöjligt!

Förresten påbörjar jag min PT Onlinemånad för Olga Rönnberg i dag. Är ni fler som läser min blogg som testat det? Berätta, jag är så nyfiken på upplägget!

90-tals revival med step up och aerobics :)

När jag tränar vill jag vara effektiv. Därför är styrketräning så bra, då kan man anpassa övningar och vikter efter hur man själv känner sig i kroppen. Minska om det blir för tungt och öka om det blir för lätt. Det blir exakt så mycket som man orkar.

Men nu är det dags att lägga till konditionsträning också. Förra söndagen var jag med på step up. Det var säkert tio år sedan sist..! Det var jättekul och medryckande! I morgon blir det aerobics. Sedan skall jag fylla på med vanliga jympa/pulspass också.

Det är bara att hoppas att inga förkylningsvirus sätter stopp för allt roligt nu under hösten! Har ni några bra tips på hur man håller sig pigg och frisk när förkylningarna härjar som värst?

 

 

Kost- och träningsdagbok

Jag har fått tips från andra som är kunniga i kost och träning, och jag har fått kost- och träningsprogram från PT Olga Rönnberg/Mamma Fitness tidigare, men utan coaching. Nu vill jag styra upp mig själv litet mer, så jag har tecknat mig för en månads onlinecoaching med start den 15 november hos PT Olga Rönnberg. Det skall bli spännande att se vad det leder till!

Från och med förra veckan för jag kost- och träningsdagbok på Olga Rönnbergs webbsida. Det är intressant och roligt att se statistiken och kurvor för vikt, mått och kostens sammansättning. Det blir så tydligt vad man håller på med. Till exempel äter jag för få kalorier enligt någon allmän riktlinje och för få kolhydrater. Men för mycket fett. Undrar om LCHF-anhängare skulle hålla med om det… ;)

Så här ser en vanlig mat- och träningsdag ut för mig:

Frukost
1 kokt ägg
2 dl naturell laktosfri yoghurt, 1,5 %
1 dl hemmagjord müsli med havregryn, rågflingor, pumpafrön, mandlar, valnötter, linfrön, flytande honung, rapsolja, kokos

Lunch
50 g röd paprika
55 g broccoli
20 g spenat
200 g kycklinglårfilé
40 g potatis
33 g chèvreost

Mellanmål

125 g Makrillfilé i tomatsås
1 apelsin

Middag
180 g skalade räkor
140 g broccoli
60 g keso, 1 %
1 msk teriyakisås

* Styrketräning på gym, ca 8 övningar

Efter träning
25 g proteinpulver
1 riskaka

Jag fortsätter med kosten som jag är van tills coachingen startar. Träningen skall jag däremot ändra litet på, och lägga in mer konditionsträning.

Har några av er testat Olga Rönnbergs PT Onlinecoaching?

.