Kan man komma i den form man vill när man är 42 år..? Kolla in PT Olga Rönnbergs webbsida så får ni svaret – det går! Här!
Jag har fått ett kostupplägg från henne som jag följt i en vecka nu. Jag gillar ju att testa nya recept, men det här är nog det som passat mig bäst hittills. För mycket kolhydrater gör att jag känner mig tung, och kost enligt LCHF blir för fett och gör att jag mår illa. Det här är ungefär som GI-kost, men mycket mer preciserat och utförligt än jag kunnat läsa någonstans tidigare. Perfekt, helt enkelt!

Målet i sig är egentligen inte att gå ned i vikt, men det blir väl konsekvensen antar jag. Målen är att kunna ha mina kläder, och så vill jag ha styrka och energi för att orka leka med barnen och för att rida och en massa annat som jag tycker är roligt. Sedan gillar jag projekt av olika slag också, och det här är väl ett sådant.
Efter sju dagar enligt kostupplägget sitter kläderna redan litet bättre, så det är ett steg i rätt riktning! 1,5 kg ned och inga blodsockerfall alls under hela tiden. Nu väntar jag på ett träningsupplägg också. Spännande!