Wellness :)

Det här har varit en riktigt bra dag! Jag har kunnat stryka en sak från min Att-Göra-Lista som har stått på den listan väldigt länge.

I dag har vi nämligen hjälpts åt att montera ned 1,5 hektar hästhage… Det var riktigt roligt när man gjorde det tillsammans, och skönt att vara ute i solen och faktiskt få en del träning på köpet :D

Vi har skruvat ur skruvar, lindat upp eltråd, burit tunga brädor och trästolpar och kört iväg till min svägerska. Hon kommer nu att få jättefina hästhagar hos sig!

Vårpremiär på gymmet :)

Jag har känt mig så svag och darrig, och inte alls redo för gymmet. Men dagarna går, och så här kan det ju inte fortsätta! … tänkte jag, och åkte till gymmet!

Fotot är visserligen från i somras, men det visar väldigt bra hur jobbigt det var i dag..!

Jag har tränat separata muskelgrupper varje gång tidigare, för att maximera effekten. Men nu tränar jag i första hand för att må bra. Och då passade det bäst att mixa träningen. Flera ryggövningar, de tränar ju armarna också. Axlar, triceps, ben och mage.

Huh, vad det brände i musklerna… Nu har jag fyllt på med proteinrik lunch och det är dags att hämta barnen. Jag hoppas faktiskt att de vill vara inomhus en stund, så att jag hinner skriva vidare på boken under eftermiddagen, för i kväll vet jag en som kommer att vara trött…

Ha en bra dag! :D