..lördagmiddag på italiensk trattoria…

Ja, ja… jag vet… det är kanske litet tidigt att fundera på lördagens middag redan i dag… Men min lördag innehåller tre höjdpunkter. Att träffas alla fyra i morgon blir en av dem. Att uppleva musikalen blir den andra. Och maten, ja den blir den tredje höjdpunkten..! Och jag känner mig själv. När jag sitter där med menyn med alla rätter som låter precis lika spännande och goda, då kan jag aldrig bestämma mig..!

Så, till i morgon har jag redan läst menyn, och bestämt mig! Ha!

Det här blir det…

Till förrätt… fattigmanssoppa gjord på pasta, cannellinibönor, tomat, salvia, olivolja, lök, blekselleri och peperoncino. Serveras med grillat bröd…

Till varmrätt… grillade lammkotletter med rostad vitlökssås och en siciliansk caponata gjord på aubergine, paprika, zucchini, oliver, kapris, selleri och tomatpuré. Serveras med grillad polenta och Gorgonzola…

… och till dessert… vaniljpannacotta med balsamicomarinerade jordgubbar och karamelliserade pecannötter

Vad tycker ni? Låter det inte gott?

Dags att leva livet!

På lördag skall jag och vännerna från barn-och ungdomstiden återuppleva musik och minnen från 80-talet..! Ullis skall ta med 80-talsmusik till resan in till Stockholm, så att vi kan sjunga upp oss ordentligt!

Jag har läst att handlingen är sådär, men det spelar ingen roll, jag älskar musikaler för musiken och för stämningen! Sedan blir det middag på en italiensk restaurang :P

Skall man våga sig på en 80-tals look dagen till ära, eller är det tantvarning på det..? ;)