Jag är med islandshästar igen :)

Tack Thilde för att jag fick köpa fina lilla Glaeda!

Nu är jag lerig igen och kläderna är fulla med hästhår – ordningen är återställd!

Och jag köpte inte bara en häst, utan två. I sommar väntar hon nämligen föl. Så roligt, och så spännande! Jag är så lycklig över Glaeda att jag småskrattar för mig själv bara av att tänka på henne..!

Ett säkert vårtecken är när hästarna fäller, och det gör Glaeda..! I morgon skall jag borsta igenom hennes tjocka päls. Då kommer hon att se litet mer ut som en islänning och litet mindre som en långhårig miniatyrmammut ;)

Min morot :)

När boken är klar, då tänker jag belöna mig själv ordentligt..!

Kanske inte med just det här fölet…

.

… eller med just den här unghästen… men en häst blir det!

.

Lockbetet som jag gav mig själv fungerar alldeles utmärkt – arbetslusten är tillbaka och jag tänker och skriver för glatta livet :D