13 – Bedjande (29/366)

bedjande

Planen var att fota något av våra husdjur, som nästan allesammans kan se väldigt bedjande ut när det är dags för mat ;) Men så stod de vissna blommorna där, med sina böjda nackar. Jag tycker att fotot blev ganska sorgligt, men ändå fint med den mörka bakgrunden och solen som lyser upp blommorna.

365

Här hittar du fotoutmaningen där du tar ett foto till 365 + 1 olika teman under året, samt alla deltagare. Klicka gärna runt och se andras foton på samma teman!

 

15 – Bekväm (28/366)

bekvämt

När det är + 7 grader och vårväder kan man göra som Isabella, lägga sig på vår julbock och njuta av en kokosmazarin med hallon, persikor och pistaschnötter som jag bakade i går.
.

bekvämt 1

Snart är det dags att bära undan julbocken och kälken, och byta ut granris mot påskris och penséer. Det kanske har med åldern att göra, men visst känns det som tiden går blixtsnabbt numera..?

365

Här hittar du fotoutmaningen där du tar ett foto till 365 + 1 olika teman under året, samt alla deltagare. Klicka gärna runt och se andras foton på samma teman!

 

1 – A room with a view (22/366)

room with a view

Jag hade tänkt spara det här temat till våren, när syrenhäcken är täckt av gröna blad och lila och vita syrenblommor, det är ju så otroligt vackert. Men så satt jag i mitt arbetsrum vid datorn och jobbade med min avhandling. I ögonvrån såg jag en skugga glida förbi bakom skärmen. Sakta smög jag upp och hämtade kameran och fotade genom fönstret och försökte undvika att få med spröjsen i fotot. Litet suddigt blev det, dels på grund av fönsterglaset, dels på grund av att det yrde snö den dagen. Inget perfekt foto rent tekniskt, men känslomässigt betyder det här fotot mycket för mig. Jag är så tacksam över att jag har möjlighet att skriva om något som verkligen intresserar mig, och att få ha den här utsikten från min arbetsplats.

365

Här hittar du fotoutmaningen där du tar ett foto till 365 + 1 olika teman under året, samt alla deltagare. Klicka gärna runt och se andras foton på samma teman!