… jag och yoga…

Johanna, som läst mina mål för året, tipsade mig om att det blir yogatillfällen i Gottröra där jag bor. Och jag måste ju hålla med, det vore ett perfekt sätt att bli smidigare och starkare. Och så är ju faktiskt ett av mina mål att kunna gå ned i spagat igen. Och att döma av yogabilden är det inte helt omöjligt i alla fall..! ;)

Jag har varit skeptisk till yoga, och inbillat mig att jag bara skulle bli stressad av det långsamma och lugna. Men, även jag kan tänka om, och det har jag gjort nu! Första tillfället är om två veckor – spännande!

Ni som provat yoga, blir balansen och smidigheten bättre? Eller är det framför allt mentalt man påverkas?

Egotid i hemmagymmet :)

Jag har tränat tre dagar av planerade fem den här veckan. Jag hade sådan träningsvärk i både armarna, magen och benen, så jag bestämde mig för att kasta om träningschemat litet, och ge kroppen en chans att återhämta sig. Men i dag är det dags igen, och i morgon! 

Eftersom det är helg och många på gymmet får det bli hemmaträning igen. När jag tränar vill jag vara effektiv och inte behöva vänta på att maskiner eller hantlar skall bli lediga.

Nu väntar mangling av ben och mage…

Edit: Tänade fem dagar den här veckan, mest i hemmagymmet. Flera dagar i rad tränade jag armar och axlar, eftersom benträningen inte blir lika effektiv hemma som på gymmet. Men gissa om mina armar känns som bly nu… :P I kväll blir det benträning!

Träningsvärk…

Man vill gärna tro att man kan börja på samma nivå som man slutade. Men så var inte fallet med min träning… Jag har använt ungefär samma vikter, men gjort färre repetitioner. Ändå har jag träningsvärk i princip överallt i dag… Det gör ont i magmusklerna när jag skrattar och det värker i benen när jag skall gå i trappor!

När jag värmde upp inför hemmaträningen använde jag den här. Bara man håller ihop händerna ordentligt och håller handlederna stadiga så fungerar det jättebra. Det var otroligt effektivt för att få upp pulsen – och dessutom roligt! Boxsäcken kommer jag absolut att använda fler gånger!

Det här är två övningar som jag alltid bävar för på gymmet. De är det effektivaste man kan göra för att verkligen mangla benen. Jag brukar göra dem i Smithmaskinen, så att stången sitter fast i en ställning. Det känns säkrare när man börjar lägga på vikter på stången.

Nu tränade jag med bara stångens vikt. Ändå mådde jag illa efteråt. Kroppens sätt att säga att det var för hårt. Jag borde nog låta benen vila i dag och istället träna armar, axlar och mage.

Tror ni jag kommer att klara att hålla mig till mitt mål, med fem dagars träning i veckan..? ;)