Misslyckat (147/366)

misslyckat 2

När jag gick omkring och njöt på tomten i dag, insåg jag att vi faktiskt har fruktträd. Vi har ganska många plommonträd. Anledningen till att vi inte tänker på att vi har fruktträd, är att de aldrig bär frukt. Misslyckat, med andra ord. Efter alla år som vi bott här kan det väl vara dags nu, att undersöka vad felet kan vara. Det skall jag ta tag i.
.

misslyckat

Vackert är det i alla fall, med alla blommorna.

365

Här hittar du fotoutmaningen där du tar ett foto till 365 + 1 olika teman under året, samt alla deltagare. Klicka gärna runt och se andras foton på samma teman!

 

Rensat (146/366)

rensat

Lönnarnas rötter växer in i rabatterna så att jag varje år måste hugga av nya rötter i rabatterna med en yxa. Det är bara tåliga, gammaldags växter som överlever sådan näringsfattig och ganska torr jord som blir följden av lönnarnas stöld av näring och vatten; aklejor, pioner, löjtnantshjärtan. Men jag ger inte upp, utan fortsätter att rensa rabatterna, gödsla, fylla på ny jord och vattna.

365

Här hittar du fotoutmaningen där du tar ett foto till 365 + 1 olika teman under året, samt alla deltagare. Klicka gärna runt och se andras foton på samma teman!