Tre månader med Olga Rönnberg – utvärdering

tumblr_m8hywuiabM1rd8c54o1_500

Den 15 november förra året började jag äta och träna enligt Olga Rönnbergs riktlinjer. Först med PT Online och nu på det tuffare 12-veckorsprogrammet.

Uppmaningen på den här bilden stämmer rätt så bra in på de resultat jag nått under de här tre första månaderna – ge det 12 veckor, sluta inte!

♥ – 3 kg vikt

♥  – 6 cm i midjan

♥ – 2 cm på rumpan

♥ – 2 cm på lår och överarm

I början gick jag snabbt ned i vikt, men sedan har jag stått still på 53 kg. Jag trodde att jag ville väga 50 kg, men jag har insett att vikten är ganska betydelselös. Jag känner själv att jag har blivit smalare i midjan, eftersom jag tappar byxorna, ha ha! Men mest av allt märker jag att jag är starkare, och jag känner mig stabilare i kroppen. Perfekt nu när jag skall börja rida igen!

Jag har åtta veckor kvar på 12-veckorsprogrammet hos Olga Rönnberg. Tanken med programmet är att tajta till kroppen och gå ned de sista 3-5 kilona för den som vill det. Vi får väl se hur det går – jag kämpar vidare!

Bäst med PT Olga Rönnbergs träningsprogram

på gymmet

Med Olga Rönnbergs träningsprogram är det förhållandevis få övningar per dag. Och det passar mig perfekt. Dels blir jag inte sjuk lika ofta när kroppen inte dräneras totalt på all energi under passet. Dels tar jag i mer. När passet är för långt är det lätt att man fuskar för sig själv och inte tar i ordentligt. Man sparar litet på krafterna för att orka. Men då blir det heller inga resultat.

Och apropå resultat – i dag är det mätdag! Det blir intressant att se om det hänt något sedan sist..!

 

Latsdrag

Jag fortsätter att träna efter mitt program från PT Olga Rönnberg och i dag stod det träning av överkropp på schemat.

latsdrag

Ganska nyttigt att se bilder på sig själv in action ibland. Man ser vad man behöver förbättra, både när det gäller teknik och muskelmässigt.  Jag har precis ökat från 27,5 till 30 kg i latsdrag, och dessutom börjat dra stången till nacken istället för bröstet. Och hjälp vad det tar! Jag får inte träningsvärk, men jag blir riktigt jobbigt trött i axlarna.

Vi som kör 12 veckorsprogrammet för Olga Rönnberg skall få nya program varje månad. I morgon har första månaden gått, och jag bör få ett nytt program. Spännande!

Hur går det för er andra med träningen? Har ni klarat er från årets alla virus så att ni kan träna vidare?