Två av 12 veckor för PT Olga Rönnberg

utfall 2

Det är träning sex dagar i veckan enligt PT Olga Rönnbergs träningsprogram. Hade jag närmare till gymmet vore det inga problem alls, jag älskar att träna, men jag har ju 30 km tur och retur, så det krävs litet planering och bortprioritering av annat.
.

utfall 3

I dag stod det benböj och utfall på programmet. Det är verkligen hatkärlek att göra de övningarna… När jag gjorde dem sist tog det tre dagar innan jag kunde ta mig upp för trappan i huset och resa mig från en stol utan att det brände i musklerna..!

I morgon blir det löpbandet med lutning. Men redan på morgonen skall jag tömköra Glaeda. Efter lång mammaledighet behöver hon påminnas om de kommandon som gäller när jag börjar rida, så att hon kan stanna till exempel. Det kommandot verkade hon ha glömt bort sist… Vill ni se hur det gick kan ni titta in här i morgon eftermiddag, då har jag nog hunnit ladda upp bilder.

Ha en mysig kväll ♥

 

 

 

 

En (ganska) vanlig matdag enligt PT Olga Rönnbergs kostprogram

magnum strawberry white

Jag planerar nästan alltid vad jag skall äta dagen innan, så att jag skall hålla mig inom mitt dagsbehov av protein, kolhydrater och fett. Kostprogrammet hos PT Olga Rönnberg är otroligt bra för att ha stenkoll på att man får i sig det man behöver.

I dag har jag redan ätit en mums-mums och i frysskåpet ligger en sådan här goding och väntar… Den skall jag njuta av till melodifestivalen om en stund.

Så här har min matdag sett ut

Frukost
200 g kesella 1 %
100 g laktosfri yoghurt 2,5 %
1 msk psylliumfrön
1 dl hallon

Efter träning
30 g Charlotte perellis proteinpulver, choklad

Lunch
65 g röd paprika
1 vitlöksklyfta
55 g potatis
92 g strimlad vitkål
159 g kycklingbröstfilé
1/2 avokado

Mellanmål
2 kokta ägg
35 g leksand knäcke
39 g ost 15 %
3 dl lättmjölk

Fika
1 mums-mums

Middag
150 g rådjurskött
1/2 tomat

Kvällsmål
Magnum strawberry white…

.

Ha en trevlig kväll allesammans! Nu skall jag njuta av min glass till melodifestivalens första deltävling som börjar strax!