PT Olga Rönnbergs kostprogram – v 2

Jaha, så kan det gå – bara 0,5 kg ned sedan förra veckan. Det är väl inte dåligt egentligen, men jag vill ha snabbare resultat.

Dagens mellanmål: keso med tärnat äpple, mandlar och kanel

.
Jag har följt kostprogrammet, men det finns ju möjlighet till ganska stora variationer inom programmet, och det är till sist upp till mig själv att avgöra vad jag bör äta och hur mycket. Eftersom jag fick kaliumbrist förra gången har jag ätit potatis och knäckebröd, som innehåller mycket kalium. Det är ok enligt kostprogrammet, men det tar längre tid att gå ned i vikt.

Till nästa måndag skall jag göra några förändringar. Potatis är ok till lunch men inte till middag. Det visste jag redan innan, men trodde faktiskt inte att det skulle göra så stor skillnad. Och bort med brödet tills jag gått ned 1,5 kilo till.

Tänk att det kan vara så lätt att gå upp tre kilo, men svårt att gå ned dem igen..!

 

 

Träning och invägning

Det är ingen idé att tänka på mig själv och min träning just nu. Tills Glaeda har fölat håller jag mig hemma. Men sedan är det dags att åka till gymmet igen! 

Jag har i alla fall hållit mig till PT Olga Rönnbergs kostprogram. Tre avsteg per vecka är tillåtet, och det är så många som jag har gjort. Paj två gånger och en glass. Jag är normalt sett galen i glass, men det suget har försvunnit och när jag ändå blev bjuden på en glass smakade den ok, inte mer.

I morgon är det dags för vägning, då får vi se om jag gått ned något mer sedan förra veckan. Det känns så!

Valnötter ♥

Min favoritfrukost är Valios yoghurt med valnötter, bär, frön och honung.

Valnötter är väldigt bra för hud och hår eftersom de innehåller mycket omega-3. Dessutom innehåller de väldigt mycket vitaminer och mineraler, bland annat kalium som kan vara svårt att få i sig tillräckligt av om man äter enligt LCHF.

Hoppas ni får en bra dag, med sol!