Jaha, så kan det gå – bara 0,5 kg ned sedan förra veckan. Det är väl inte dåligt egentligen, men jag vill ha snabbare resultat.
Dagens mellanmål: keso med tärnat äpple, mandlar och kanel
.
Jag har följt kostprogrammet, men det finns ju möjlighet till ganska stora variationer inom programmet, och det är till sist upp till mig själv att avgöra vad jag bör äta och hur mycket. Eftersom jag fick kaliumbrist förra gången har jag ätit potatis och knäckebröd, som innehåller mycket kalium. Det är ok enligt kostprogrammet, men det tar längre tid att gå ned i vikt.
Till nästa måndag skall jag göra några förändringar. Potatis är ok till lunch men inte till middag. Det visste jag redan innan, men trodde faktiskt inte att det skulle göra så stor skillnad. Och bort med brödet tills jag gått ned 1,5 kilo till.
Tänk att det kan vara så lätt att gå upp tre kilo, men svårt att gå ned dem igen..!


