Ny vecka efter en fantastisk helg

Måndag och tillbaka i rutiner, tänkte jag skriva. Men det senaste året har jag faktiskt inte haft så många rutiner som tidigare på grund av ni vet vad. Och normalt sett är det ingen större skillnad mellan helg och vardag för mig, jag blandar arbete med avhandlingen, manusläsning och nöjen som det passar.

Men det är trots allt måndag, och helgen kändes verkligen som helg. Vi var ute med fartyget Briggen Tre Kronor af Stockholm i lördags, ni skall få se bilder på det. Otroligt härlig dag! Jag hade fått tips från grannarna som varit ute med Briggen för några år sedan, och blev så sugen på att också uppleva det. Perfekt då att ge bort som 50-årspresent och kombinera present med umgänge och rolig upplevelse!

Men nu tillbaka till manusläsning. Fick ett manus i fredags som de bad mig läsa och bedöma till senast onsdag, så litet kort om tid, men det är ju så roligt att arbeta med detta, så bara att lägga i en högre växel.

Hoppas ni får en fin start på veckan!

Njuter av försommarens färgexplosion och fölungar!

Rapsfält och blå himmel med moln som bomullstussar, då vet man att det är sommar! Den här vägsträckan kör jag var och varannan dag, när jag skall till Rimbo eller till Norrtälje. Till vänster alldeles utanför bild ligger Johannesbergs slott och golfbanan där vi brukar äta lunch.

Det här är Muska med sitt lilla föl, Mirjam, som då var bara tre dagar, och min ridinstruktör Isa, som äger hästarna. Nu är tiden för många djurs barnkammare.

På promenad inte så långt hemifrån går hästar i hagen och betar. Jag tyckte att det var så fint med alla gula maskrosor, den blå himlen, hästarna och så en klunga med röda tulpaner i förgrunden. Måste ju bara ta en bild och sprida litet sommarkänsla genom bloggen!

Ett kort inhopp här i dag, det blir snart bättre. Nu skall jag och Shelly gå till postlådan och se om paketet med ett spännande manus kommit, och sedan tillbaka till rättsteori och rättshistoria. Hoppas ni har det bra ♥

Helgen med barnkalas och mors dag

Vilken härlig lördag vi hade på barnkalas! Uno fyllde dos (okej, dålig humor, men Uno fyllde faktiskt 2 år). På bilderna är det storebror Max som testar om paraplyet fungerar ☔️

Erica hade ordnat rena kafferepet med hembakade kakor, muffins och tårta på Babblarna-tema. Mysigt! jag föreslog att vi skulle testa paraplyet som Uno fick med Babblarna på, och i brist på regn den här soliga dagen hällde Mattias vatten ur ett glas. Det räcker med litet för att roa små barn ♥

Av flickorna fick jag de här fina kopparna och asken med ugglor på Mors dag ❤️ Nu när jag tittar ut inser jag att vi inte hissade flaggan. Jag måste komma ihåg det framöver, det är så fint och festligt med den hissad.

Sedan firade vi med tårta! Nej, skämtar bara. Det här är tårtor och kakor som jag har bakat till andra tillfällen. Jag och tjejerna var hemma hela dagen, men de åt rester från en stor laddning med quinoasallad som jag lagat dagen innan och jag värmde köttfärs och ris i stekpannan. Kulinariskt och festligt ;)

Jag satt här och arbetade med några texter som känns som slöseri på tid eftersom de inte tillför något till min egen forskning, och jag tycker att jag har fullt upp med den. Men, det är en litteraturkurs som måste klaras av för att få disputera, så bara att göra även om det känns surt. Ljuset i mörkret var att dricka gott kaffe ur den ljuvliga koppen från Jackie och Bella!

Bilder från det ena och det andra kommer in i bloggen så snart jag hinner. Har flera deadlines den här veckan, men sedan blir det kanske litet lugnare. Jag saknar att hinna titta in hos er också. Snart så!