Massor med nya recept har lagts upp på min receptsida hos PT Olga Rönnberg, och alla låter så goda!
I dag åt jag den här kycklingsalladen till lunch. Anpassat för mig, och så som det ser ut på tallriken, behövs:
94 g kyckling
0,5 st röd paprika
31 g mango
88 g kidneybönor
1 g sesamolja
0,5 msk vinäger
0,5 msk soja
1 tsk sambal oelek
3 g cashewnötter
21 g färsk babyspenat
litet riven ingefära
1. Tillaga kycklingen i ugn, 175 grader, 20 min.
2. Blanda olja, soja, vinäger och sambal oelek. Häll dressingen över de hackade grönsakerna.
3. Toppa med nötter
Det blir litet humor ibland med recepten när de är allmänt skrivna, men sedan anpassade viktmässigt för var och en. Till exempel att ”toppa med nötter”. Det låter ju som ganska många nötter, men enligt mina riktlinjer handlar det om tre stycken, ha ha!


