Kycklingsallad med kidneybönor och mango à la PT Olga Rönnberg

kycklingsallad

Massor med nya recept har lagts upp på min receptsida hos PT Olga Rönnberg, och alla låter så goda!

I dag åt jag den här kycklingsalladen till lunch. Anpassat för mig, och så som det ser ut på tallriken, behövs:

94 g kyckling
0,5 st röd paprika
31 g mango
88 g kidneybönor
1 g sesamolja
0,5 msk vinäger
0,5 msk soja
1 tsk sambal oelek
3 g cashewnötter
21 g färsk babyspenat
litet riven ingefära

1. Tillaga kycklingen i ugn, 175 grader, 20 min.
2. Blanda olja, soja, vinäger och sambal oelek. Häll dressingen över de hackade grönsakerna.
3. Toppa med nötter

Det blir litet humor ibland med recepten när de är allmänt skrivna, men sedan anpassade viktmässigt för var och en. Till exempel att ”toppa med nötter”. Det låter ju som ganska många nötter, men enligt mina riktlinjer handlar det om tre stycken, ha ha!

 

Formsvacka…

magasin

Under hela hösten och början av vintern kändes det lätt att ta mig till gymmet. Inte nu… Till och med på gymmet där jag alltid brukar kvickna till av träningen, stämningen och musiken är jag seg. Efter varje övning tänker jag att det kanske räcker nu… Jag orkar mer än tidigare, det är inte det. Jag tror faktiskt att det är motivationen som brister.

Tack och lov för PT Olga Rönnbergs tränings- och kostprogram. Utan dem hade motivationen varit ännu lägre. Nu har jag tydliga mål och resultatkurvor, så det är bara att kämpa vidare!