Lyxigt att bo mitt ute på landet och arbeta hemifrån, och ändå ha bara fem minuter till en lunchrestaurang som serverar varierad, vällagad och väldigt god mat.
Litet bekymrad över hur det kommer att bli när golfrestaurangen stänger för säsongen… Korv med mos på macken..?
Dagens vegetariska alternativ var falafel med limesås och, tror jag, skånsk äggkaka och belugalinser. Väldigt gott, liksom det nybakade brödet av surdeg. Det var så där fluffigt och litet segt som surdegsbröd skall vara. Råkostsalladen enligt fransk modell var som vanligt väldigt god med vinägrettdressing, som är bra att inleda varje måltid med, eftersom vinäger är bra för maltsmältningen och sänker det glykemiska indexet rejält, med upp till 30%. Något att tänka på för alla med litet för höga blodsockervärden.
Jag äter fortfarande enligt antiinflammatoriska riktlinjer och mår som en drottning av det, men jag gör avsteg när jag känner för det, som i dag när det serverades så gott bröd. Men inte på kvällen, vilket jag kommer att berätta mer om i min utvärdering som kommer snart.
♥





