
Den 1 januari lade jag upp PS 5 på Tradera. När sista budet var lagt och auktionen avslutad åtta dagar senare, skrev budgivaren Khalid att han ångrat sig. Enligt Traderas regler och webbsidans funktioner är det omöjligt/förbjudet att kontakta den som lagt ett tidigare bud. Alltså var det bara att börja om från början.
Den 8 januari lade jag ut spelet igen. Den här gången ville den vinnande budgivaren Habibi inte hämta spelet, som det stod som förutsättning i annonsen, utan att jag skulle skicka det som paket till hans adress i Linköping. Ännu en budgivning som slutade i att den varit förgäves. Otroligt respektlöst mot både mig som säljare och de andra budgivarna. Aldrig mer Tradera vid försäljning av teknikprylar.
I morse lade jag upp spelet till försäljning till fast pris på Blocket, för avhämtning. Femtio personer hörde av sig inom en timme, och efter två timmar hade köparen Erik satt sig i bilen och kört hit, betalat och hämtat spelet. I fortsättningen blir det bara försäljning på Blocket, där man kan ha kontakt med intresserade köpare och bilda sig en uppfattning om vem man har att göra med.

