Var snäll och omtänksam ♥

Jag tittar in litet snabbt för att säga hej. I morgon skall jag visa fler bilder från veckan som gick.

Livet pågår och det händer bra saker och det händer väldigt tråkiga saker just nu. Kommer ni ihåg att jag berättade att jag tänkte skicka böcker till en person som var en del av mitt liv för många år sedan, och som plötsligt blivit väldigt sjuk? Det har bara gått tre veckor sedan dess, och nu finns hon inte mer… Jag tror inte att hon orkade läsa böckerna jag skickade, men hon visste i alla fall att jag tänkte på henne och brydde mig om.

Ta hand om er och lev som om varje dag är den sista. Skjut inte upp någonting betydelsefullt.

Ute yr snön när jag läser en ny, spännande pusseldeckare

Nu har det börjat litet smått. Klass 1-varning hos oss. Stora snömängder väntas och 20 sekundmeter i byarna. Numera är väl de flesta elkablar nedgrävda, men tidigare innebar väder som detta nästan alltid strömavbrott och utkylt hus när träd föll över elledningarna.

Förhoppningsvis inget strömavbrott i dag, så jag kan komma vidare med avhandlingen i kväll. Och läsa vidare i ett manus som snart kommer ut i bokhandlarna. Boken beskrivs som en modern pusseldeckare i samma anda som Maria Langs deckare. Författaren är debutant, vilket alltid är extra spännande.

Alva lämnar Stockholm med ett krossat hjärta för att röja upp i det gamla båtsmanstorpet hon ärvt efter sin mamma. Väl på plats i de småländska skogarna får hon veta att modern inte dött en naturlig död. Hänger det samman med en ung kvinnas olösta försvinnande i byns förflutna? Medan sensommarnätterna blir allt mörkare blandas platsens historia med Alvas egen – och i jakten på sanningen får hennes rädslor alltmer rationell grund. Men det är inte mörkret som är farligt, det är människorna.

Den här romanen kommer ut i bokhandlarna den 26 mars.

Hoppas ni har en fin kväll, utan för mycket problem på grund av de hårda vindarna och snön.

♥ ♥ ♥

Spännande boknyheter i mars och april

Jag har bara två av böckerna hemma än så länge, men förhoppningarna på dem är stora.

Nu är det dags att skriva fakturor för min lektörsläsning och sedan arbeta vidare med avhandlingen. Jag har sådant flyt just nu, så det gäller att smida medan järnet är varmt.

Hoppas ni har en fin fredag!