Helgbilden 27 september

helgbilden 1

Tidigare i kväll ropade Isabella att himlen var fantastisk, och sprang ut för att fota. Jag hade sett att himlen börjat färgas röd och att det duggregnade, det brukar vara goda förutsättningar för fina fotomotiv. Isabella i pyjamas med mobiltelefonen framför solnedgången, för mig blir det här fotot ett av mina favoriter.

liten_logga_helgbilden

Fler helgbilder finns här.

Den här veckan lottas en vinnare fram som får ett helt paket med roliga tillbehör för smartphone från MobileFun. Bland annat en selfiepinne, en trådlös högtalare (som jag skulle behöva, eftersom min mobiltelefon saknat ljud de senaste tre åren och jag inte hör när någon ringer…) och ett linskit.

 

Solnedgång över öppna landskap

12036927_1539306179694129_1581936151476427690_n

Vi har en fantastisk utsikt över det öppna landskapet, och så här fint är det när solen går ned framför vårt hus. Vi är verkligen lyckligt lottade som har möjlighet att bo på en så underbar plats. Det är ingenting man kan ta för givet, och jag är tacksam för varje dag. Och för ödet som gjorde att vi hamnade just här.

 

 

Höstplantering i krukor och blomlådor

shelly 2

Shelly och jag gjorde det höstfint vid stugan med växter vi hade köpt på Wallby handelsträdgård. Man måste gynna de lokala företagen så att inte bygden dör ut.
.

lilla huset 1

Vi gick en sväng runt på berget också, och hämtade litet nyponkvistar och annat att dekorera med.
.

mozartshelly

Innan himlen öppnade sig, och regnet vräkte ned, hann vi plantera hemma också. Mozart var som alltid väldigt sällskaplig och var med hela tiden.
.

mozart2.

mozart

Under sommaren hade vi inga växter i krukorna eftersom årets stora projekt var att skrapa och måla husfasaden. Nu känns det litet hemtrevligare igen, med en välkomnande entré med höstväxter. När det blir frost och vi närmar oss jul skall jag byta ut en del av växterna mot granris.

torsdagstemaFler bilder på temat i like finns här.